Yes I did it :D - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Majella Reijnen - WaarBenJij.nu Yes I did it :D - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Majella Reijnen - WaarBenJij.nu

Yes I did it :D

Door: Majella

Blijf op de hoogte en volg Majella

22 Juli 2014 | Peru, Cuzco

Holá chico's y chica's,

Het is me gelukt!!! :D Ik ben zo blij en trots op mezelf!! De hele trip vanuit Amsterdam naar Lima en door naar Cusco verliep op rolletjes. En eindelijk heb ik een internet café gevonden door gewoon maar te vragen, want ik had geen flauw idee. Super leuk dat jullie me willen volgen en ik ga me best doen jullie een beetje mee te nemen in al mijn belevenissen, alsof jullie gewoon met mij meereizen ;)

Zaterdag 19 juli was het dan zover. Ik had een zeer kort nachtje van twee uur achter de rug. Niet omdat ik zenuwachtig of hieper de pieper was maar omdat Majel zoals gewoonlijk alles op het laatste moment nog aan het regelen was :p. Om 8.00u stonden papa en mama voor de deur en surprise...ook mijn broertje N was erbij!!! Papa bracht ons naar Schiphol en mama en N bleven bij mij totdat ik door de douane zou gaan. Tot onze verbazing was het samenzijn van korte duur. Bij het inchecken moest ik al afscheid nemen :( Achteraf gezien misschien ook wel beter, want dan was dat maar geweest. Nadat ik beide een dikke knuffel en kus had gegeven scheidden dan echt onze wegen... Een beetje emo was ik wel maar achteraf wist ik 'het komt allemaal goed'...en ik ben niet alleen en het gaat me lukken ;)

De gate had ik gevonden, ik was goed gekeurd en daar ging ik dan... om 13.00u vloog ik de lucht in!! Uiteindelijk zat ik niet op mijn eigen zitplaats waar ik voor had gekozen. Een Peruaanse familie vond het leuker om bij elkaar te zitten en dat doe je dan gewoon :p Achteraf helemaal prima, want ik kreeg een leuker en gezelliger plekje naast een jonge Duitse man ipv naast die Peruaanse familie waar ik geen woord mee zou kunnen uitwisselen. Rond 01.00u Nederlandse tijd waren we geland. Ik werd opgehaald door een taxi en hij bracht me naar mijn hostel ergens in Minaflores. Prima kamertje en even later was mijn Peruaanse vriend Dani ook gearriveerd (jeeej echt super leuk was dat!!). Samen zijn we even het centrum in gegaan voor een hapje en een drankje en daarna bracht hij mij weer terug naar mijn hostel. De volgende dag moest ik om 5.00am op...en ik was al zo gaar maar mijn taxi zou me om 6.00am alweer oppikken. Tot mijn verbazing was hij 10 min te vroeg (dat had ik niet verwacht hihi). Eenmaal op Lima airport vond ik vrij snel de gate en kwam ik alweer in gesprek met allemaal reizigers en men vond het zo cool dat ik nu voor het eerst in mijn eentje zo´n bijzondere trip ging maken vanwege mijn achtergrond en het verhaal er achter waarom ik dit nu doe. Het gaf me echt een goed gevoel en ook heel veel zelfvertrouwen en bevestiging. Ik heb het juiste gekozen :).

De vlucht van Lima - Cusco duurde iets meer dan een uur. Ik zat helemaal achterin en ik had een hoop beenruimte haha heb ik ook echt nodig ;p
Ook daar werd ik opgepikt maar dan door iemand die gekoppeld zat aan de school waar ik mijn Spaanse lessen ging volgen. Bij aankomst op mijn school kreeg ik te horen dat ik voor 1 nachtje in een double room moest slapen. Mijn kamer was nog niet klaar want er zat een meisje in die dat weekend op pad was en haar kamer niet klaar had toen ik aan kwam zodat ik erin kon. Beetje jammer, maar goed... so be it. Mijn roommate voor 1 nachtje was gezellig. Het was een meisje uit Ierland die al vanaf juni daar woonde. Zij dacht dat ze met mij wel een hoop Spaans kon oefenen omdat ik er Spaans uitzag maar helaas. Een diepe teleurstelling was dat :p

Zondag (de dag dat ik aan kwam in Cusco) heb ik rustig aan gedaan overdags. Het hoogte verschil (3400m), de indrukken en om niet te vergeten de lange reis was ik helemaal opgebrand. Ik ben even gaan slapen totdat het lunchtijd was en dat deed me goed. Om 16.00 was er voor alle studenten een city trip georganiseerd om de omgeving te verkennen. Ik herkende een hoop omdat ik er in 2009 al was geweest. Erg leuk weer hoor! Daarna zijn we met het groepje wat gaan eten en drinken in een restaurant op de plaza. Omdat ik weer zo verrot was (jetlag) ben ik terug naar school gegaan en me bed in gedoken. HEERLIJK!!! Helaas werd ik wel regelmatig wakker maarja.

Gister (maandag) was dan de eerste 'gewone' dag. Tussen 7.30-9.00u kan je ontbijten. Om 8.00u moest ik al een test afleggen om te kijken welk niveau ik had. Natuurlijk zero haha maar goed... dat deed ik maar gewoon even. Ik kreeg te horen dat ik in level A moest starten en dat ik de komende week niet in de ochtend maar in de middag les zou krijgen. Beetje jammer maar goed, nu kan ik de ochtenden gewoon goed gebruiken voor centrum bezoekjes, toeristje spelen en daarnaast spaanse woordjes en zinnetjes stampen!! Deze dag ben ik met nog twee andere het centrum in gegaan om o.a. een warme jas te kopen voor mezelf (die was ik tot mijn stomme verbazing uit NL vergeten, heel snugger :p ). Om 14.30u had ik les en mijn eerste indruk vd les was rommelig maar leuk. Ik heb het alfabet, het werkwoord 'zijn', dierennamen, kleren en een paar zinnetjes geleerd. Na de les was ik zo bevroren...(helaas geen goede isolate) dat ik snel een kamertje was ingedoken waar nog een paar andere studenten zaten en heb ik daar een tijdje gezeten om op te warmen. Ook hadden we daar ons 'welkom diner'. Echt super lekker!! Na het eten dook ik meteen me bedje in want jaja...ik was alweer helemaal gaar en op!!

Nu ik dit blogje schrijf is het dinsdag en heb ik vanochtend lekker rustig aan gedaan. Ik ben na mijn ontbijt lekker in mn uppie het centrum in gegaan, weer (warme) kleren gekocht :p...even gaan chillen in een café en ga zo na dit verhaal vlug naar school. De lunch staat op me te wachten!!

Binnekort horen jullie weer wat van me. Ik mis jullie wel hoor, maar ik vermaak me ook prima hiero. Denk aan jullie!! Oh en ja...wifi is slecht op school dus terug reageren kan wat langer duren.

Adios en tot snel maar weer ;)
Majella

  • 22 Juli 2014 - 20:29

    Hanneke:

    Lieve Majel,

    Je verhaal klinkt fantastisch!! Heel leuk om te lezen! Succes met de Spaanse lessen en veel plezier als toerist in het land met jouw roots...
    Ik denk aan je!!

    Liefs, Han

  • 22 Juli 2014 - 20:41

    Janneke:

    Leuk om te lezen,geniet ervan hoor.

    Groetjes janneke

  • 22 Juli 2014 - 21:50

    Tineke:

    Erg leuk om je verslagje te lezen. Je bent een kei!
    Groet van Tineke

  • 22 Juli 2014 - 22:11

    Gert-Jan:

    Jaaa, vanavond via David jouw waarbenjij.nu gevonden. Leuk dat we kunnen meegenieten op afstand. Klinkt goed tot nu toe en... maak ik uit jouw verhaal nou op dat je niet zelf voor je maaltijden hoeft te zorgen? Relaxt hoor! Veel plezier de komende dagen, nu de grootste moeheid waarschijnlijk wel voorbij is.

  • 22 Juli 2014 - 22:11

    Corrie:

    Wat een mooie reis Majella.Zo dapper!
    Kan je straks goed spaans zingen haha
    Is het daar koud (warme kleding kopen)?
    Blijf je volgen. Leuk! Xx

  • 22 Juli 2014 - 22:50

    Barbara:

    Hee Majel!

    Ik mis je wel een beetje. jammer dat je niet in de buurt zit (om lekker een ijsje te halen want het is hier nog steeds zo lekker warm!! ;)) Maar erg leuk om te lezen hoe je eerste dagen zijn geweest. Geniet er maar lekker van!
    Veel plezier nog daar!

    xx

  • 23 Juli 2014 - 10:01

    Denise:

    Hoi majel,

    Hier een berichtje vanuit myanmar. Supergaaf al je eerste verhaal. Klinkt wel alsof je aanpassingsvermogen al goed op de proef is gesteld, maar gelukkig ben je wel flexibel. Geniet verder en succes met je lessen!

    Liefs,
    Denise

  • 23 Juli 2014 - 10:01

    Denise:

    Hoi majel,

    Hier een berichtje vanuit myanmar. Supergaaf al je eerste verhaal. Klinkt wel alsof je aanpassingsvermogen al goed op de proef is gesteld, maar gelukkig ben je wel flexibel. Geniet verder en succes met je lessen!

    Liefs,
    Denise

  • 23 Juli 2014 - 16:57

    Mi:

    Superleuk om je berichtjes te lezen. Veel plezier!

    Adios

  • 29 Juli 2014 - 00:06

    Fladder:

    Jij nu dieren woordjes geleerd. Jij nu ook weten naam van Fladder in spaans? Mij hopen jij veel leren. Mi hopen jij ook onthouden. Mij wel mee willen ochtenden. Mij middag wel overslaan. Jo knuffel para ti! Jo dormir! Asta manyana mij nog niet alles goed spellen wel goed bedoelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majella

Talencursus Spaans voor 4 weken volgen en dan nog een doorreis naar Huancayo en nog heel veel meer zien! :)

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 4338

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Peru adventure

Landen bezocht: