Sacred Valley, Arequipa, Colca Canyon en Amauta! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Majella Reijnen - WaarBenJij.nu Sacred Valley, Arequipa, Colca Canyon en Amauta! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Majella Reijnen - WaarBenJij.nu

Sacred Valley, Arequipa, Colca Canyon en Amauta!

Blijf op de hoogte en volg Majella

15 Augustus 2014 | Peru, Cuzco

Holaaaaaa, daar ben ik dan eindelijk weer na een poosje stilte! Gister was ik al van plan om weer iets van me te laten horen maar het zat niet helemaal mee...dan nu poging twee ;)

Hoe is het met jullie? Met mij gaat het goed. Er valt weer een hoop te vertellen. De tijd vliegt enorm overigens. Vandaag is het alweer mijn laatste dag in Cusco. Dat realiseerde ik me maar al te goed begin v.d. middag toen ik mijn koffer aan het inpakken was. Ik vind het echt onwijs jammer dat ik morgenochtend weer het vliegtuig in stap naar Lima en vervolgens doorreis naar Huancayo...al zie ik er ook enorm naar uit om de Fam. Matos weer te zien! Een dubbel gevoel dus in die zin. Jup, ik ga mijn medeklasgenootjes en een paar daarbuiten waar ik flink mee ben opgetrokken, sommige docenten en een aantal die bij de school Amauta betrokken zijn missen. Je hebt toch een maand samengewoond, leuke uitstapjes gemaakt en dingen meegemaakt en gedeeld. Bijzonder hoe zich dat heeft ontwikkeld. Ik ben trouwens niet de enige die komend weekend weer vertrekt en daarom gaan we vanavond met een groep (o.a met mensen die tegelijk met mij aan waren gekomen op school) Cusco centrum in!! Even op onze laatste avond proosten, plezier hebben en heel veel dansen :D

Sacred Valley:
In mijn vorige blog schreef ik al dat ik een week zou doorbrengen in Sacred Valley en daar Spaanse les zou volgen. In mijn geval is het heel goed bevallen en heb ik ervan genoten. Het groepje waarmee ik ging was dat helaas niet voor iedereen zo. Meer dan de helft werd ziek, zwak of misselijk etc. Uiteindelijk is er zelfs eentje aan het einde vd week in het ziekenhuis beland omdat hij een infectie had opgelopen, niet leuk dus.
Om precies te zijn bevond de school zich in de middle of nowhere (zonder internet, lekker rustig), ik ben de plaatsnaam even vergeten maar het was een stuk rustiger en groener om ons heen dan in Cusco. De school wordt door een echtpaar met hun dochtertje van 5 jaar gerund. Zij zorgden voor het ontbijt, lunch en diner en een heel relaxt verblijf. Het voelde alsof we een weekje in een bungalowpark verbleven. Ik had een eigen kamer voor mezelf waar ik uit drie bedden kon kiezen en een eigen badkamer en toillet. 's Ochtends had ik les samen met Thomas en Thaoi van 8.00-12.00u en een ander deel vd groep 's middags van 16.00-20.00u. In de middag konden we uitstapjes maken, tijd voor ons zelf nemen of studeren in bv de hangmatten die op het terein verspreid hingen;). Die week heb ik ook mijn eerste Pisco Souer gedronken, een sterke likeur gedestilleerd van druiven, erg lekker vind ikzelf! De laatste paar avonden, met kampvuur en snacks dronken we met iedereen die zich goed genoeg voelde, Pisco Souer. Super gezellig!!
De uitstapjes die we in die week hadden gemaakt waren alsvolgt:
*Maandagmiddag - naar Pumahuanca geweest om een Inca-ruïne te bekijken in de bergen...klim was zwaar maar de moeite waard.
*Dinsdagmiddag - hebben we de zoutmijnen ook wel 'Sal Natural y ecologica' bezocht. Erg bijzonder, circa 3000 terrassen waar nu nog steeds zout gewonnen wordt. Een plek waar de Inca's met dezelfde techniek ook zout wonnen toen.
*Woensdagmiddag - hebben we Moray bezocht (cirkelvormige terrassen en doet je denken aan een Romeins amfitheater maar de Inca's bouwden Moray om agrarische redenen) en onderweg er naar toe her en der wat tussenstops gemaakt om mooie fotootjes te schieten.
*Donderdagochtend - met het groepje die zich goed genoeg voelde naar een Keramiek atelier geweest en zijn we na de lunch naar Ollantaytambo geweest...prachtig mooi oord uit de tijd van Inca's.
Vrijdag na de les, de lunch en een potje pool ging ik alweer richting Cusco (on my own), omdat ik met Sarina (meisje uit de USA) diezelfde avond nog de bus zou nemen richting Arequipa voor een 4 daagse trip in stad en omgeving :D

Arequipa:
Rond 17.00u kwam ik weer aan op school en in een rap tempo had ik mijn spullen verwisseld, mijn vuile kleren voor weer schone kleren ingeruild en opnieuw mijn kleine backpack ingepakt voor mijn trip naar Arequipa. Voor deze trip van 10 uur hadden we expres een luxe busmaatschappij uitgezocht (Cruz del Sur). Je kreeg eten en drinken en de stoelen zijn 10x beter waardoor je lekkerder zou kunnen slapen;) Helaas werd Sarina niet lekker in de bus en uiteindelijk meer mensen niet. Gelukkig voelde ik me top want op een gegeven moment rook het ook niet meer fris om me heen!:p Ik sliep dus uiteindelijk brak maarja...
Om 6uur in de ochtend kwamen we aan en als eerste zochten we een hostel op waar we twee nachtjes zouden blijven slapen. Toen we een goed hostel hadden gevonden zijn we wat bureautjes afgelopen waar we een citytour konden boeken en onze tweedaagse trip naar de Colca Canyon :). 's Avonds hadden we een soort van bbq gegeten in een restaurantje en zijn we op tijd gaan slapen. De citytour de dag erna was leuk, vooral het rijden door de stad en omgeving. Zo kon je veel zien en leuke fotootjes schieten. Die middag hebben we Ceviche gegeten (een rouwe visschotel, vooral populair in de Spaanstalige landen van Zuid-Amerika), Santa Catalina bezocht (een klooster die nog deels door nonnen wordt bewoond) en zijn we 's avonds wezen eten bij Tradicion Arequipeña. Daarna gelijk gaan slapen want de volgende dag zouden we om 6.00u in ochtend worden opgehaald om richting de Colca Canyon te gaan!!
En ik kan je vertellen, wat was dat gaaf :D:D:D Het was een busrit van 4 uur om uiteindelijk in Chivay aan te komen, met tussendoor tussenstops om mooie plaatjes te schieten, te lunchen en de lama's, alpaca's en vicuñas in het wild te bewonderen. Rond 14.45u kwamen we aan in Chivay en werden we afgezet bij ons hostel (voor 1 nachtje) en rond 15.30u gingen we naar de warmwaterbronnen. Ik heb nog even mogen badderen ;). 's Avonds om 19.00u, wie wilde, aten we in een local restaurant met live muziek en traditionele dans en gezelligheid. Rond 20.45u was het afgelopen en gingen we lekker slapen. De volgende dag ging al om 4.45u de wekker want we werden rond 6u opgepikt. Die dag gingen we de condors zien! Onderweg met ook weer een tussenstop in een dorpje waar we langs kwamen, kwamen we dan eindelijk aan in het gebied van de condor. We waren net op tijd...daar kwamen ze dan tevoorschijn...o.a. papa, mama en kindje condor! En eentje kwam echt zo dichtbij, die vloog over ons heen...geweldig :D. We verbleven daar 1,5 uur en toen begon langzaam weer de terugrit naar Chivay. Onderweg nog met de groep wezen lunchen en daarna was het ong 3 uur terug rijden naar Arequipa. Eenmaal in Arequipa te zijn aangekomen zijn Sarina en ik meteen naar ons hostel gegaan om onze opgeslagen spullen te halen en hebben we ons nog een paar uurtjes vermaakt in het centrum. Om 20.30u hadden we de bus weer terug naar Cusco. Dit keer geen misselijke mensen om me heen, goed geslapen en kwamen we woensdagochtend rond 7.30u weer aan op school. Ik ging meteen door naar les, dus je kan je voorstellen dat ik echt zwaar brak was na de les en een 10-urige busrit, maar ik wilde niet nog meer missen. Die middag heb ik rustig aan gedaan, uiteindelijk een heerlijke douche genomen en me 's avonds opgefrist en zijn we met een groepje bij Yola wezen eten. Daarna ben ik lekker gaan slapen!

Gister (donderdag) een prima dagje gehad en 's avonds vanaf 21.30u wezen salsadansen:) Later ging ik nog met twee jongens van school Thomas (uit Zwitserland) en Nicolas (uit Frankrijk) door naar twee andere discotheken. Omdat het einde nu toch wel echt in zicht komt kon het me allemaal even niets schelen :p En ja, vanochtend zat ik heel braaf om 8.30u alweer in de les. Maar ik moet je nu wel bekennen dat ik wel moe ben maar goed (ik zal niet klagen)... ik haal het vh weekend wel weer in!

Ik ga er weer vandoor. Van het weekend upload ik de bijbehorende foto's maar dat gaat anders weer een eeuwigheid duren en ik wil nog even een douche nemen en opfrissen voordat ik zo ga eten en daarna het centrum in ga :D.

Tot snel maar weer!! Adiosssss

  • 16 Augustus 2014 - 06:28

    Gert-Jan:

    De tijd gaat inderdaad snel zeg! Leuk weer van je te horen. Ben benieuwd naar de foto's! Enne... een school met hangmatten klinkt wel super zeg :) Veel plezier bij de familie Matos!

  • 16 Augustus 2014 - 14:12

    Marian:

    Majel, wat heb je een vreselijk druk leven daar. Ik word er eerlijk gezegd al moe van als ik het lees! Is ook een beetje to much information voor mij om allemaal op te slaan, maar het klinkt geweldig! Ben trots dat je dit allemaal zo goed doet en blij dat je zo geniet!! Liefs Marian

  • 16 Augustus 2014 - 16:18

    Carolijn:

    Leuk weer om te lezen!!! Groetjes Carolijn

  • 18 Augustus 2014 - 21:59

    Marinel:

    Wat gaaf in te lezen waar je zoal in een maand beleeft! De foto's kunnen weer hier niet zo goed zien maar dat doen we thuis wel over. Geniet nog even en alvast goede reis terug!
    Xx Diana en Marinel

  • 19 Augustus 2014 - 10:08

    Willemieke:

    Klinkt heeerlijk Majel, vooral die tripjes die je maakt! De foto's zien er geweldig uit tot nu toe..! Ik wordt steeds groener van jaloezie hier achter mn laptopje.. haha. Hope to go there one day. Mijn plannen voor het najaar zijn inmiddels gewijzigd, maar daar vertel ik je thuis wel over. Geniet nog even van de laatste dagen en tot snel!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majella

Talencursus Spaans voor 4 weken volgen en dan nog een doorreis naar Huancayo en nog heel veel meer zien! :)

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 4328

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Peru adventure

Landen bezocht: